Sadržaj:

Video: Kako Uzgajamo Dobar Urod Krompira

Video: KAKO IZBJEĆI KLIJANJE KONZUMNOG KROMPIRA 2024, April
Anonim

Kako osigurati dobar urod krompira

uzgoj krompira

U novije vrijeme mnogi su se vrtlari savjesno bavili samo vrtlarstvom, uzgajajući razne povrtne kulture na svojim gredicama, koje su potom odlazile za porodični sto.

Ali naš se život promijenio, police trgovina prepune su povrća, što je rezultiralo time da su neki vlasnici zemljišta smanjili vrtove, dok su drugi ostavili barem minimum na krevetima - na njima uzgajaju nekoliko zelenih usjeva.

Vrtlari se aktivno bave kreativnošću - uređenjem i poboljšanjem svojih baštenskih teritorija. Na mjestu nekadašnjih plantaža krumpira sada se nalaze ukrasni ribnjaci, alpski tobogani i travnjaci.

Vodič za

vrtlare Rasadnici biljaka Prodavnice robe za vikendice Studiji pejzažnog dizajna

Ali naša porodica još nije spremna ukloniti gredice s povrćem s lokacije, iako također pokušavamo transformirati našu teritoriju, ali, očigledno, imamo drugačiji put. Nismo se rastali od krumpira i nastavljamo ga uzgajati. Nikada ga nismo uzgajali za prodaju. Samo što svatko u našoj obitelji voli okus vlastitog krompira. Razlog takve ljubavi prema svom krompiru leži i u činjenici da naš unuk pati od alergija, a kada smo počeli kupovati i kuhati krompir iz prodavnica, imao je pogoršanje ove bolesti.

Zapravo, na našoj web lokaciji dodijeljujemo površinu za krumpir ne veću od pola stotine četvornih metara. U isto vrijeme, kao i mnogi drugi, nismo skloni hemijskim gnojivima. Elitni sadni materijal uvijek kupujemo u posebnim trgovinama ili na izložbama. Naravno, razumijemo da je ovo skupa kupovina, ali budući da tijekom zime nemamo priliku pravilno sačuvati sjeme krompira, moramo podnijeti troškove. Pozitivan faktor ovdje leži i u činjenici da svakog proljeća kupujemo novo sjeme, pa stoga naši gomolji uvijek imaju visoke sjetvene kvalitete, a biljke krompira manje su pogođene bolestima.

Za više od dvadeset godina uzgoja ove kulture, isprobali smo puno sorti: proljetno bijela, ranožuta, nevska, Elizaveta, puškinec, gospođa, Djed Mraz, Lada, Peterburg, Lugovskoy, Detskoselsky, Svitanok Kijevski, Petrova zagonetka, Dobrynya, Inspiracija, Skarb, Snow Maiden, Bullfinch, Naiad, U znak sjećanja na Osipovu, rusku ljepoticu, Kholmogorskyja, Ostaru, Latonu, Luck, Shaman, Fresco, Borodyansky pink, Bambino - ovo nije potpuna lista njih.

Prinos određene sorte može se značajno razlikovati ovisno o prevladavajućim vremenskim uvjetima. Tokom dugog perioda uzgajanja ove kulture na našoj veb lokaciji, posebno smo izdvojili sorte za sebe: Inspiracija, Ruska lepota, Sećanje na Osipovu, Ostara. Ove sorte dale su nam vrlo dobru žetvu ukusnih gomolja.

Sjemenski krompir obično kupujemo u prvoj polovini marta. 2009. godine kupili smo sjeme od kompanije VIR - to su bile sorte Elizaveta, Drop, Virinka, Concord, Rumyanka, Malinovka i Svitanok Kievsky. Svi gomolji kod kuće položeni su u jedan red u kutije za povrće, u kojima je krompir sam klijao. U maju smo na našu daću prevezli kutije sa krompirom za sadnju.

Oglasna ploča

Mačići na prodaju Štenad na prodaju Konji na prodaju

uzgoj krompira

Za sadnju gomolja od jeseni je pripremljeno pet kutija, svaka dimenzija 2x4 metra, a visina stranica gredica iznosi 40 cm. Kutije za sadnju krumpira na našoj lokaciji iz godine u godinu "zanose" s mjesta na mjesto. Krumpir obično stavljamo na ona mjesta na kojima smo prije imali vrtne jagode. Početkom avgusta dva kreveta starih jagoda spojena su drvenom ivicom. Kosemo njegovo lišće, ali sadnju ne okopavamo.

Na izrezane biljke jagode sipamo debeli sloj sijena, a zatim sloj plodnog tla ispod tikvica, bundeve, krastavaca, lubenice i dinje. Topli greben s tim usjevima uvijek se postavlja prema planu pored predviđene kutije za krompir. Zemlja sa ovog grebena izlijeva se ispod krompira visokog 20 cm.

Krajem avgusta - početkom septembra, na mestu budućih gredica krompira, sijemo ozimu raž da bismo poboljšali tlo. Bilo koja višegodišnja kultura, na primjer kiselica, cvijeće nakon dijeljenja i postavljanja na novo mjesto, može biti prethodnik krumpira.

Kutija služi uglavnom 2-3 godine. Nakon prve godine, nakon žetve gomolja, ponovo smo u ovu kutiju stavili debeli sloj sijena, a na vrh - zemlju po već poznatom principu. Kutije krompira koje su odslužile svoje vrijeme raspadnut će se za 2-3 godine, stvarajući prostor za gredice na kojima ćemo saditi ostalo povrće. Tako sve sadnice krumpira polako lutaju u krug na lokaciji, ne zadržavajući se dugo na jednom mjestu. Ova metoda vam omogućava izgradnju plodnog sloja tla iz godine u godinu. Sada smo, umjesto početnog sloja busena debljine 10-15 cm, koji leži na glini, u 24 godine formirali sloj crnine sa prosječnom debljinom od 60 cm.

Mnoge kutije nakon uzgoja krompira služile su za stvaranje novih grebena. Tamo je odabrano glineno tlo, na koje smo položili iver slojem od 15-20 cm, zatim je kutija napunjena grubo posutim tlom, sljedeći sloj je napravljen od velike količine sijena i ponovno je sipano plodno tlo na vrhu ispod usjeva bundeve. I opet, u ovoj kutiji smo uzgajali krompir.

Ova metoda omogućava nam ne samo izgradnju debelog sloja plodnog tla, već i izolaciju usjeva od hladne gline. Zapravo imamo dvije prednosti - ukusan krumpir za porodicu i povećanje plodnosti svake godine.

Sada o samom načinu uzgoja gomolja. U maju kosimo zimsku raž u kutije, a zatim motikom s dugom drškom siječemo tri brazde. Sav posao radimo sa staza, trudeći se da zemlju na grebenu ne zbijemo cipelama.

uzgoj krompira

Krompir obično sadimo rano, početkom maja. Ali prošle godine susjed iz dače rekao je da je u emisiji za vrtlare na radiju 22. maj preporučen kao najpovoljniji dan za sadnju gomolja. Budući da smo već bili prilično umorni od sjetve na drugim vrtnim gredicama, odlučili smo odgoditi sadnju krumpira do ovog datuma.

Brazde napravljene za krompir presušile su za dvije sedmice, tamo pokošena raž pretvorila se u sijeno, koje smo ravnomjerno rasporedili po brazdama. I počeli su sletjeti. Imamo 11 gomolja u svakoj brazdi i 33 gomolja u svakoj kutiji.

Prilikom sadnje u svaku rupu smo sipali kašiku gnojiva od krumpirovog diva. Vrlo je zgodno dodavati granule, osim toga sadrže dušik, fosfor, kalijum, kalcijum i magnezijum i sve ostale potrebne elemente u tragovima, kao i huminske kiseline. Istina, ovo nam je gnojivo bilo dovoljno samo za četiri kutije, a u petoj smo morali koristiti Giant Universal. Na vrh smo posuli raspadnute gomolje malim slojem zemlje. Odmah ću primijetiti da nakon berbe krompira nismo primijetili nikakvu razliku u prinosu od upotrebe dvije vrste gnojiva.

Tjedan dana kasnije počeli su se pojavljivati mliječni izdanci sa zelenim lišćem. Za deset dana krompir je u potpunosti uzgojen. Od 165 zasađenih gomolja, samo tri nisu uspjela niknuti. Odlučili smo provjeriti: koji je razlog? Ispostavilo se da su već iznikle krtole krtice prevrnule u svoje prolaze. Ali formirani proplanci potom su brzo stegnuti moćnim vrhovima susjednih grmova.

Daljnja briga o gredicama s krumpirom bila je uobičajena, uglavnom uzgajanje. Istina, dok nije bilo kiše, jednom sam morao zalijevati zasade krumpira, tada je priroda preuzela ovaj postupak, a ponekad je to i radila sa zanimanjem. Ali, sadili smo nasade u dobroj namjeri - tri puta. Posljednji put - krajem juna, prije zatvaranja vrhova krumpira. Trostruko obaranje omogućilo je izgradnju visokog brda tla ispod svakog grma, a između redova formiran je jarak za drenažu.

Prije cvjetanja, zasade krumpira posipali su pepelom, ali onda su došle jake kiše. Visoka vlažnost i nedostatak sunčevog zračenja doveli su do pojave kasne bolesti na pojedinim listovima početkom avgusta. Morao sam hitno pokositi vrhove. Kako se ispostavilo - na vrijeme.

uzgoj krompira

Krompir se berao od 20. do 25. avgusta, uzimajući u obzir vremenske prilike. Pokušali smo odabrati suhe, sunčane dane. Urod gomolja u 2009. godini bio je nešto niži u odnosu na 2008. godinu, ali je kvalitet krompira premašio prethodnu godinu. Krompir je porastao vrlo ukusno. Mislimo da je dublje zasipanje zasada ovdje utjecalo, jer je krompir 2008. godine pokošen samo jednom. Također je važno da su se vrhovi na vrijeme rezali, a krtole štitile od bolesti. Te je godine krompir bio vodenastiji, bilo je tu i gomolja s kasnom bolesti. I u prošloj sezoni se pokazalo da je krompir suh, škroban, bez bolnih lezija iznutra. I, prema svemu sudeći, ukusno.

I sada, u hladnoj sezoni, gomolji svih vrsta dobro se čuvaju, ne gube turgor. Istina, gomolji sorte Virinka počeli su klijati krajem decembra.

Sorta Rumyanka imala je najveće gomolje prošle sezone - po 300-400 grama, a male - po 120 grama, ali u grmlju je bilo samo 3 do 5 krompira. Rođena je crvendaća sa krtolama teškim 100-150 grama, kod sorte Drop, krtole su bile teške 130-160 grama, kod sorte Elizaveta prosječna masa krtola bila je od 100 do 150 grama, ali su pronađeni gomolji od 200 grama ili više, u sorti Svitanok formirani su gomolji Kijeva težine od 80 do 120 grama.

Ali najvažnije nam je da smo u kišovitom ljetu ubrali bezbolni i vrlo ukusni krompir. Visoka kvaliteta gomolja, po našem mišljenju, može se objasniti činjenicom da je krumpir zasađen u visokim grebenima, na vrijeme smo izvršili tri ometanja i košnje vrhova. Očigledno je pomoglo uvođenje visokokvalitetnog gnojiva tijekom sadnje.

Suprug i ja možemo savjetovati vrtlare početnike: ako imate priliku kvalitativno pripremiti tlo za sadnju, na vrijeme obaviti sve poslove na njezi biljaka, tada se definitivno morate pridržavati lunarnog kalendara i slušati preporuke specijalisti. Svi ovi faktori, uzeti zajedno, djelovat će na žetvu. A ako samo pogledate Lunarni kalendar i sadite biljke nekako u nepripremljeno tlo, onda vam slijeđenje preporuka Lunarnog kalendara neće pomoći. I nećete vidjeti dobru žetvu. To sigurno znamo.