Sadržaj:

Video: ALEKSANDRA BURSAC - GROM (OFFICIAL VIDEO) 2024, Maj
Anonim

Ribarske bajke

Prošlog ljeta sam lovio na jezeru na istoku naše regije. Pokazalo se da je dan vruć (temperature ispod 30 stepeni). Lebdio je i činilo se da je vrućina sve oko sebe okružila gustim ljepljivim velom. Ptice su utihnule, leptiri su nestali, a samo su skakavci nemirno cvrkutali u primorskoj travi. U preklopnom aluminijskom čamcu polako sam plutao duž trske u potrazi za šaranom.

I oni su ih, naravno, našli u jezeru, budući da sam vidio kako su se tu i tamo među travom pojavili brojni mjehurići i mrlje crne uzburkane vode. Nesumnjivo, bili su krstaši koji su se hranili.

Lovio sam s dvije motke, bacajući ih u suprotnim smjerovima. S vremena na vrijeme, karasi (ili druge ribe) kljuvali su. Ali to nisu bili ugrizi, već puki nesporazum! Prosudite sami: plovak se malo trgne i zaledi ili skoči i ode u stranu i odjednom se zaustavi. Nikad se ne zna kada se zakači.

Kao rezultat toga, ili sam zakasnio i ribu je nekažnjeno jeo mamac, ili, naprotiv, žurio sam, ne dopuštajući ribi da pouzdano uzme mamac. Naravno, sve je prošlo pored … ribe. Takav ribolov je naporan i naporan.

Psujući kako stoji bijela svjetlost neodoljivog karasa, odlučio sam izaći na sredinu jezera i tamo pokušati pronaći ribarsku sreću. Zamišljeno - gotovo. Posadivši skakavca na udicu jedne ribarske šipke, a komadić puzanja na drugu, bacio sam pribor, zatvorio oči i … zadrijemao.

Probudio sam se iz činjenice da se moj čamac zaljuljao tako da sam skoro pao u vodu. Otvorio je oči i zapanjio se: umjesto nježnog sunca, cijelo je nebo bilo prekriveno tamno sivim mrakom. I umjesto potpune smirenosti, na vodi su čvrste vrtloge.

Tek što sam zaista shvatio da se vrijeme tako naglo promijenilo, grom je cik-cak prešao zid šume na istočnoj obali. A onda se začula tako glasna tutnjava da sam zadrhtala, pa čak i instinktivno se sagnula. Ne gubeći ni sekunde, počeo je mahnito veslati, usmjeravajući čamac prema najbližoj obali.

Međutim, nisam plivao ni dvadeset metara kada je na mene pao zid vode. U nekoliko trenutaka smočio sam se, kako se to kaže, do kože. Pljusak je šiknuo tako da se nije vidjela ni suprotna obala.

U strahu da će se moj ne baš stabilni plutajući brod spremati da se prevrne (iako je jezero plitko, ali ima izuzetno viskozno dno), mlatio sam veslima svom snagom, postupno se približavajući obali. U međuvremenu, grmljavina se pojačala, a kiša je širila jače.

Kad sam nekako stigao do primorskih šikara, odjednom sam se sjetio štapova. Potrebno ih je izvući iz vode kako se konopi ne bi zakačili za drveće ili se zapetljali u travi. Povukavši jednog od njih, osjetio sam da konop nije popustio. U glavi mi je odmah zabljesnulo: "Kuka!"

Pomaknite štap udesno-ulijevo - ne pomičite se. I tek kad je povukao liniju prema sebi, ona je odmah oslabila. Duši mi je laknulo: pribor je bio besplatan. Ali konopac se iznenada opet povukao i postalo je jasno da je na udici bila riba.

Po kiši koja je pljuštala, ispod gromoglasne kanonade s neba, obasjane bljeskovima munja, počeo sam igrati ribu. I na kraju sam uspio iz vode izvući kilogram karasa. Stavivši ribu u vreću, uzeo sam drugi štap i opet mi je još jedan karaš postao trofej, međutim, mnogo manje od prvog. „Zašto ne pokušati ponovo?“, Pomislio sam i, ne obraćajući pažnju na kišu, grmljavinu i munje, odlučio sam loviti po lošem vremenu.

Jedva kad je na udicu stavio kadilu, bacio je pribor doslovno u kišni zid. Nije prošao ni minut kad sam osjetio da neko nepoznato povlači crtu. Zakačio se, a treći šaran zalepršao je u vreći. Bez odlaganja je ispravio zgužvane muhe kadije na udici i ponovo bacio pribor.

Štap je odmah pogođen. Odmah sam se priključio, ali riba je otpala. Bacio sam opet, i opet udario, kukajući, ali nije bilo ribe. Tada sam bacio pribor u drugom smjeru. Riba je kljula bez odlaganja, ali već je bila težak grgeč. Tada su jedan po jedan uzimali karaseje. Istina, svaki put su sve manje i manje.

Ne znam koliko je trebalo da se nebeski ponor počne smirivati. Grom se kotrljao sve dalje i dalje prema zapadu, a kiša koja se pljuštala pretvorila se u malu sadnicu. Avaj, kako se vrijeme smirivalo, tako se i ugriz smirivao. A kad su posljednje kapi pale na vodu, a vjetar odbio oblake, griženje je potpuno prestalo. I nijedan pokušaj da ga oživi nije pomogao.

Tek kad sam brodom (ili bolje rečeno, krenuo) kroz vodenu džunglu i htio zakoračiti na zemlju, osjetio sam koliko mi je teška torba. Uprkos činjenici da sam se smočio, rashladio, riba u vreći me učinila sretnom i toplom. A ribolovcu ne treba više …