Sadržaj:

Video: Marinko Rokvić Ko ukrade noći boje 2024, Maj
Anonim

Ribarske bajke

Moje "ribolovno iskustvo" započelo je bosonog djetinjstva. Osvrćući se unazad i prisjećajući se izleta na rijeke i jezera, nasmiješim se, jer mi padnu na pamet razni smiješni događaji i priče koji se dogode na gotovo svakom ribolovnom putovanju.

Svi razumiju kako ribolovac vrednuje svoj ulov. Napokon, ovo je razlog da se pokažete kao vješt zarađivač. Pa ipak, u različitim životnim periodima, koji jednostavno nisu vukli moj ulov za svoje potrebe. U djetinjstvu su to bile mačke koje su, mjaučući, čekale ribare na Volgovim kejevima. Tamo su se približavali čamci, a ribari su, nakon uspješnog ulova, često bacali par repova mačkama koje su ih čekale. A vi ćete, zaboravljajući na susjedstvo s braćom koja mukaju, na obali ostaviti kukan ili kavez s ribom, a vraćajući se na brod, naći ćete neke kosti od ulova. Ne budi glup.

Šezdesetih godina prošlog veka dugo sam putovao do reke Gruzinke koja je tekla u blizini platforme Vaskelovo. Driftwood, potopljeni panjevi i nekadašnji rovovi pokazali su se atraktivnim za štuke. Mnogi od njih tada su tamo živjeli. Jednom, dok sam pecao, uplašio sam se prskanja nečega što je palo. Kao da je nešto vrlo veliko palo u vodu. Pogledao sam oko sebe. Frkćući, nepoznata životinja otplivala je od mene. I tek tada sam shvatio da je to pacov. Debeljuškasti vodeni pacov me se uplašio i odjurio u stranu. A ujutro su od mog kaveza s tri štuke kraj šatora na obali bili samo užad i trag štakorskih papagaja.

Na ledu, zureći, ostao sam bez nekoliko kilograma grgeča i lupine: galebovi su trenutno zaplijenili ribu. A ljeti, ostavljajući (već novi) kavez na ogromnom kamenu, odnio sam čamac do borova, želeći se brzo spakirati, požurivši do autobusa. Spakovano! Ali tog se dana vratio kući bez ulova. S kakvom neopisivom pohlepom vrane su se obrušile na moju ribu. Trebalo je samo to vidjeti - divlju gozbu lukavih ptica na štetu ribara. Upravo sam tako izgledao, bez pomeranja s mjesta. Više ne vjerujem da vrana ispušta komad sira kod Krilova. Sedamdesetih godina, u jednoj od tvrđava blizu Kronstadta, noću su me napali pacovi. Da, najčešći štakori koji su se uzgajali u velikom broju štakora. Upravo sam zaboravio na večernji ulov. Bilo je taman da se popnem u čamac i isplovim na sigurnu udaljenost. Čak mi je drago što sam sišao s jednim ulovom.

I ovog ljeta ponovo sam otkrio da sam opljačkan, potpuno opljačkan, međutim, brzo sam otkrio lopova. Prolazeći kroz grmlje do prevrnute borove šume, naišao sam na crvenokosu vila-lisicu. S mojim karašanom u ustima okrenula se, ali iz nekog razloga nije potrčala. Tako smo stajali, gledali se, a onda, ne puštajući ribu iz usta, zaronila je pod uvijenim korijenjem. Pustite ga da jede, odlučila sam, smješkajući se, vjerojatno će to dobiti i lisice, i krenula prema čamcu.