Sadržaj:

Video: Prva Linija-Sve delija do delije 🇷🇸 2024, Maj
Anonim

Ribarske bajke

Još dok sam bio student, na ljetne praznike došao sam u malo selo na jugu Karelije. Želja za ribolovom odvela me je u ovu divljinu. Moram reći da je, uprkos obilju jezera na tom području, raspon ribe bio vrlo oskudan: krasi, žohari, smuđ, pa čak i štuka na nekim mjestima.

Ubrzo sam se umorio od ove monotonije i po savjetu lokalnog ribara otišao sam do neimenovanog jezera, pet kilometara od sela u kojem sam odsjeo. Prema njemu, u ovom jezeru se nalaze „sve vrste riba“.

I tako rano ujutro, čak i prije izlaska sunca, našao sam se na jezeru. Odabirući mjesto pogodno za bacanje štapa, polako sam hodao obalom dok nisam izašao na otvoreno područje. S lijeve strane, na niskoj obali, moglo se vidjeti nekoliko kuća. S desne strane brv je ušao u vodu oko tri metra. Nešto dalje - uz šikare mačeve i trske, na krmi domaće punte, sjedio je ribar - čovjek očito starosne dobi za penziju. U ruci je držao iskrivljeni štap - štap.

Smjestio sam se na šetnice, sastavio trodijelni bambusov štap, zasadio crva i bacio mamac u „prozor“bez trave. Ugriz je uslijedio prilično brzo, pa opet i opet. Ali trofeji to nisu zadovoljili. Jao, to su bili potpuno mali karasi. Naravno, pustio sam ih.

Nakon nekog vremena takav ribolov mi je dosadio i počeo sam promatrati ribara u čamcu. Dugo je, činilo mi se, vrlo dugo sjedio nepomično. Konačno, uslijedio je ugriz, jer je štap savio grbu, a nakon kratke borbe, teška riba, bljeskajući srebrnastom ljuskom, našla se u čamcu.

Četrdeset minuta kasnije, ribar je izlovio još jednu veliku ribu. Bacivši je u čamac, sjeo je za vesla i nekoliko minuta kasnije privezao se za šetnicu. Ja sam prvi pozdravio.

On se pak predstavio:

- Vasilij Kasjanovič.

Dok je limenkom izvlačio vodu iz čamca, pregledao sam ulov: pet tamnozelenih riba sa širokim debelim repovima. Koje su to zanimljivosti? Pogledao sam pažljivije, vidio sićušne crvene oči, ukočio se i nisam mogao odoljeti:

- Da, to je linija!

- Oni su najviše, - potvrdio je Vasilij Kasjanovič.

Sakupivši ribu u vreću, prvo je pogledao u mene, a zatim u moj štap, vjerojatno je sve razumio i zato rekao:

- Hajde, mali, uhvati mačji ručak. Uđite u čamac i premjestite se kod mene, tamo je kolac, vezaćete čamac za njega. Pokušajte uhvatiti crtu.

Neopisivo oduševljen, čak i zaboravivši da se zahvalim Vasiliju Kasjanoviču, doslovno sam uskočio u čamac i počeo brzopleto veslati, pokušavajući što prije doći do njegova dragog mjesta. Pronašavši jedva primjetni ulog u vodi, vezao je čamac za nju. Bez oklijevanja, stavio sam puzanje na udicu, bacio mamac po šikarama trave i stajao u nestrpljenju očekujući ugrize. Vrijeme je prolazilo, ali svi su nestali.

Uzalud sam bacao mamac na različita mjesta, riba nije reagirala. Samo pola sata kasnije, plovak se napokon počeo miješati, legao na vodu, a zatim se polako pomaknuo ulijevo i odmah se smrznuo. Prošlo je nekoliko minuta - nije bilo pomaka i odlučio sam resetirati pribor. Ali čim sam počeo podizati štap, konop se čvrsto povukao i štap se savio u strmi luk.

Riba se očajnički opirala i cijelo vrijeme pokušavala je ostati na dnu. Kad sam napokon uspio dovesti ribu na brod, bio sam spreman da vrisnem od radosti: iz vode se pojavio linjak! Nije bio baš velik - 600-700 grama. Ali kakve je veze imalo: ovo je bila moja prva linija. Otprilike sat vremena kasnije ulovio sam još jednog, iako mnogo manjeg od prvog.

Uskoro se na obali pojavio Vasilij Kasjanovič. Privezao sam se do modne piste i pokazao mu svoj ulov.

Kimnuo je s odobravanjem i sa smiješkom objasnio:

- Ovo je moje mjesto zavjere, - i već je užurbano dodao: - linjak je ozbiljna riba i zahtijeva poseban pristup. Stoga, dva ili tri dana prije ribolova, hranim ribu tijestom od svježeg sira i lanenog brašna. Evo linija i uklapanja. Dakle, dođete u bilo koje vrijeme i uhvatite.

Nisam zloupotrijebio domaćinsko gostoprimstvo i zato sam posjetio njegovo željeno mjesto samo još dva puta. Tri i četiri lija postali su moj plijen. Tako se iznenada ostvario san iz djetinjstva.