Sadržaj:

Video: Prva štuka na multi! 2024, April
Anonim

Ribarske bajke

Pecao sam na šumskom jezeru u Kareliji. Od strme litice na kojoj sam sjedio, do vode - četiri metra. Bila je plitka, pa sam odozgo jasno vidio kako jato prilično pristojnog grgeča streli među travom. Naravno, nisam bio nimalo nesklon da ih sve izlovim, ali nisu žurili da se navuku.

S vremena na vrijeme, u kompaktnoj grupi, Okushka je ili prišla mamacu ili se odmaknula od njega. Samo se povremeno jedna riba odvajala od jata i okrećući se mamac, nevoljko ga je grabila i odmah bacala. Ponekad, vjerovatno, kad se predator pojavio u blizini, grgeči su bili razbacani, a zelenkasta sjena njihovih krljušti bljesnula je u vodi poput munje. Međutim, nakon nekoliko minuta, opet su se skupili u jato.

Kad je riba još jednom odletjela u bok, učinilo mi se da je naizgled iz mračne rupe, zasute srušenim drvećem, na trenutak izvirila pozamašna glava štuke. Odmah sam odlučio: Moram provjeriti je li to tako.

Kad je napokon mali grgeč bio na udici, nisam ga izvukao iz vode, već sam ga olabavio i, pažljivo kako ga ne bih uhvatio za grane, poveo liniju do rupe. Pola metra prije nje, smuđ je iznenada projurio, voda u njegovoj blizini zakuhala je poput burunčika, osjetio sam oštar trzaj, a konop se protezao poput žice. Pokušao sam se namotati, ali konop nije popustio … Uložio sam vrlo mali napor i, nažalost, odmah je pukao poput konca, a sekundu kasnije držao sam štap s komadom linije u svom ruke.

Ali nisam odustao. Brzo sam otrčao kući, na tavanu pronašao snažnu najlonsku vrpcu, za nju vezao metalni povodnik, a zatim pričvrstio najveći čajnik. Odlučio sam koristiti umjetni miš kao mlaznicu. Naoružan tako pouzdanim priborom, otišao je do litice.

Čim je mamac zaronio s moje litice u vodu, konop se povukao i povukao ispod zamora. Odmah sam uhvatio plijen i odmah osjetio oštar nalet u stranu. Kabel je bio razvučen tako da se činilo kao da je zapeo za nešto. Ali kad je naslonio noge na liticu i počeo vući kabel prema sebi, i riba se odmah odmarala, i to nijedna! Shvativši da u svakom slučaju neću moći podići takav plijen na visinu od četiri metra, polako sam olabavljajući kabel i pazeći da se ne zaplete u zagrade, pažljivo sišao do ivice vode i počeo se igrati. Ali nevidljivi neprijatelj nije popustio!

Tada sam, bez oklijevanja, omotao kabel oko sebe u visini struka, okrenuo leđa vodi i počeo korak po korak odlaziti od jezera. Riba se izvijala i bijesno udarajući repom, očajnički se opirala. Ali povukao sam i povukao. A kad se napokon iz vode pojavila ogromna štuka, čak je i izumro. Nikad nisam vidio takvo čudovište. Predator je bio nekako otvrdnuo, crn, vrlo crn …

Široko otvorivši usta, pomicala je glavu s jedne na drugu stranu, pokušavajući se osloboditi majice. Međutim, očito je bio zaglavljen negdje duboko u ustima i zato ga je čvrsto držao. Štuka je bijesno pucala, bacajući bezbroj prskanja pomiješanih s pijeskom. Tvrdoglavo sam vukao i vukao dok je potpuno nisam odvukao na suho. Radi pouzdanosti povukao se na pet metara od vode i tek onda zastao, došao do daha. Štuka je svako malo otvarala i zatvarala usta iskrivljenim oštrim zubima, odjednom se naglo oštro trgnula u namjeri da me uhvati za nogu. Ali bio sam na oprezu i brzo se odbio.

… Pričekao je dok se riba napokon nije smirila i, gurnuvši kraj štapa u škržni otvor, ramenima ulovio. Štuka je bila toliko velika da joj je rep gotovo stigao do tla. Znajući da su se u to vrijeme seoski seljaci okupljali u blizini prodavnice, zaobišao sam oko šest stotina metara da bih ih prošao.

- Uzalud si, lebdeći, dao krug da nam se pohvališ. Ulovili smo štuke i više od vaše. Možda dva puta … - rekao je starac Sazonych, lokalni lovac i nenadmašni ribar, ugledavši me.

- O cemu to pricas, Sazonych? - povukli su ga drugi muškarci. - Šta poistovećuješ sa sobom? Znate svaki bazen u okrugu, znate svaku kapljicu. A momak je slučajno imao sreće, pa neka se raduje.

"I to je istina", složio se Sazonych i potapšavši me dlanom po leđima dodao s odobravanjem: "Bravo. Ne dobijete svaki dan takvu ribu …

U budućnosti sam lovio i veću ribu, ali to će se, prva štuka, pamtiti cijeli život.