Sadržaj:

Sve Morate Platiti - Slučaj Ribolova

Video: Sve Morate Platiti - Slučaj Ribolova

Video: II DEO - Varaličarenje pastrmke, klena i mladice u Bosni - reka Sana / UŽIVO SA VODE 2024, April
Anonim

Ribarske bajke

U šezdesetim se još uvijek pitam: zašto su svi ljudi podijeljeni na ribare, istinske ljubitelje ribolova, koji sjede na kiši, na hladnom i na ledenom vjetru u uvjetima potpuno nepodnošljivim za čovjeka i na one koji, kako oni kažu, rade li sijalice? Jednostavno nas ne razumiju, mislim. Za njih je divlje što moraju ići na led nekoliko kilometara od obale. A onda sjednite kraj rupe, kada mraz dosegne -20 ° C, a ponekad i više, satima prelazite preko pribora, neprestano nešto izmišljajući i poboljšavajući.

Catch

I općenito, neće shvatiti: kako je moguće napustiti ugodan dom, odvojiti se od supruge i djece, kako ne bi išli po nešto posebno, već po najobičniji ruski grgeč u Finski zaljev ili Ladoga. Ovo mnogima izgleda nerazumno. Ne, takvi ljudi neće ići uzbrdo (s ruksakom i štapovima), već će ga, u najboljem slučaju, zaobići (planinu). Ne razumiju i ne osjećaju neke trenutke, na primjer, iz mog života, usko povezane s vrlo djetinjstvom s ribolovom. I oni su utonuli u pamćenje i čvrsto ga se drže.

… Evo ga, tog ranog jutra, sunca još nema. Mirno šumsko jezero. Veselo treperenje i cvrkut ptica, misteriozni pljuskovi i krugovi na vodi. Sjedim u jednostavnom drvenom, pijanom čamcu pedeset metara od obale. Zadržavajući dah, bojim se ni pomaknuti se, ukočio sam se, skoro sam otišao. Ali oči, pažljivo prateći plovak na jednoj od napuštenih štapova, odaju svu napetost trenutka. Evo još jedne ili dvije sekunde - i možete zakačiti. Spavajući plutač odjednom se počeo aktivno kretati. Izgleda da je to ideja. Upravo je on gurnuo mamac ustima, kušajući ga, i za trenutak će ga, gle, ugrabiti, računajući na potpunu nekažnjivost.

Ne, draga moja, u našem svijetu moraš sve platiti. Štap briše, a ja osjećam elastičnu, živahnu težinu na drugom kraju linije. U ovom trenutku doživljavam isto uzbuđenje, ushićenje koje je, vjerovatno, osjetila osoba koja živi u pećini kada je uspjela, zajedno s drugim lovcima, svladati mamuta. Probudio sam ono što je u nas prvotno položila sama priroda.

I tu započinje proces igranja velikih riba. Može povući pribor ispod čamca, odmaknuti ga od njega, ili čak početi izrađivati "svijeće" koje izlijeću iz vode i prskaju natrag u nju … Bijele ribe i pastrve se posebno ističu takvim svojstvima. Sam proces ribolova, kažem vam, prava je vještina ribolovca, koja se ne postiže odmah, već s iskustvom.

Još se sjećam - imao sam tada 9-10 godina - kako sam pustio ogromnu, zlatnu deveriku. A onda, već zimi, sjedeći na času biologije, nisam vidio ni tablu ni učitelja. Pred mojim očima bio je komad crte na mojoj štapići i širok rep deverike koja ga je udarila u vodi prije nego što je zauvijek nestao iz mene. Vjerovatno se zato iz biologije ne sjećam ničega osim cilijarne cipele.

Bog je s njima, s onima koji nas ne prepoznaju i jednostavno ne razumiju. Vjerujem da im priroda nije nešto dala. Treba ih žaliti i ne vrijeđati zbog njihovih riječi. A ideja je, zaista, dobila dobru. Izvukao sam kilogram i po.

Ugodno je gledati kako crveni sunčev disk izlazi iza jele i borova, osvjetljavajući šumu, jezero i mene, kao nepromjenjivi atribut upravo ove prirode. Bacajući prihranu, riskirao sam prskati po vodi da bih uplašio ribu, ali nakon pet minuta plovak se opet glatko povukao u stranu. Opet metenje - i ista je ideja završila u mojoj kanti. Da, nisam trebao sa sobom ponijeti plastičnu kantu. Došavši tamo, riba počinje udarati o zid, stvarajući buku koja mi uopće nije potrebna. U drvenom čamcu čuje se na znatnoj udaljenosti. Moramo slomiti greben na koljenu. Više volim uživo, plešem ribu. Očaravajuća je.

A onda, kad pogledate tako zavidan ulov, u vašoj se duši sve stopi: euforija, radost pobjednika i osjećaj hranitelja i ljubav prema ovom ribolovu, prema životu u prirodi pod blagim suncem.

Tog dana, zajedno s tri pristojna id, grgeči, dva klena i mala štuka ušli su u kantu. Izgleda da je dobro odabrano mjesto imalo efekta - ovdje se u rijeku ulijeva mala rijeka. Dugo nisam imao takav ulov. Iako kod kuće, vjerojatno će reći sa poznatom grimasom: "Opet vaši grgeči, deverika i jazi …". Supruga neke smatra vrlo mršavima, druge debelima, a treće ribu uopće ne prepoznaje. Kao, puno je ispravnije i pristojnije kupiti smrznuti ružičasti losos ili losos u supermarketu …

U pet sati odveli su me na željeznički peron. Dvadeset minuta kasnije već sam sjedio u zajedničkom vagonu vlaka i čavrljao sa ugodnom ženskom kondukterkom. Kantu ribe, prekrivenu koprivom i čičkom, gurnuo sam ispod stola. Volim putovati električnim vlakovima i vlakovima. Posebno je ugodno slušati priče saputnika-sagovornika. Naravno, i ja nešto kažem. Dimenzije istinitosti onoga što je ovdje rečeno nisu bitne. Glavno je kako predstaviti priču drugima, a ja imam pravo na neku vrstu fikcije.

Pokazao sam ribu kondukteru i morali smo razgovarati. Izgledala je oko četrdeset pet godina. Nije imala blistavu ljepoticu, ali bilo je u vezi s njom nešto što muškarci obično nazivaju "vrhuncem", zaustavljajući pogled. Neka neobična prirodna kombinacija svijetlosmeđih pramenova kose, pametnih, pomalo umornih očiju, pravilnih crta lica i lijepe linije usana.

Razgovor o ribolovu glatko se prebacio na druge teme. I puno sam naučio i razumio iz onoga o čemu ona nije ni razgovarala. Očigledno je usamljena, iako postoji sin, student tehničke škole, preimenovan u koledž. Sin se još nije previše zanimao za ribolov, a čak joj se i sviđa. Boji se horor priča na televiziji i u novinama o pocepanim ledenim ledama. Mirni, odmjereni razgovor, gdje se riječi polako slažu, a sagovornici su ispunjeni povjerenjem i ne primjećuju protok vremena, nastavljen je. Primijetio sam u sebi da se kondukter svojom dobrom prirodom, spontanošću, nježnošću primjetno razlikovao od konduktera i konduktera koji su bili poznati iz prošlih putovanja, prilagođeni putniku prema „standardnoj shemi“. Umjereno je skromna, a ipak sam uhvatio ostatke gracioznog ponosa svojstvenog mladosti. Stari lukavi čovječe, znam kako preusmjeriti razgovor na apstraktne teme i promatrati,kako sagovornici reaguju. Svojim živopisnim živopisnim pričama o prirodi, ribolovu i životu malo sam je potpalio i osjetio.

Ali onda se voz približio stanici. Jednostavno, iskreno smo se pozdravili, nadajući se da ću opet postati putnik u njenoj kočiji.

Vozio sam se tramvajem kući, naravno, pod utiskom razgovora. Ribolov je nestao u pozadini.

- Pa, gde je riba? - pitala je supruga. I tek tada sam shvatio da sam kantu s ribom ostavio u kočiji. Vjerujte mi, nisam to učinio namjerno. Da, zaista, u ovom životu morate sve platiti.